الخميس، 21 يناير 2016

Exercise


"A little exercise", said stout Pottier, our French instructor ,his cheeks as rosy as ever.
"Write down your likes and dislikes, hopes and fears"
I looked up and smiled,
"Must we?"
I habitually smile when I look at this fella with blonde lashes,
Way too fair you could mistake him for the sun taking a walk
I could read aloud a character description from a Tolstoy book and he'd match it perfectly
He said he won't read, as tempting as that sounded
"Correct it yourselves"
So write we did
I peaked around, they all wrote that they loved the sun and the sea
Hate war and blood, or scared of hounds
What do i like ? what do i fear ? I asked myself as i peered
This shouldn't be hard

"I like reading", "J'aime lire"

"And writing poetry" "et j'adore ecris  (ecrire de) la (poesie)"

"I'm a poet ,(though your ball-pen shambles), and this is a poem (lol)" "Je suis un (unne) barde , voici (ceci) est un example "

"I love myself" "J'aime moi (je m'aime)"

"Or I try" "ou je essaie (tente)"

"To love my strangeness " "de aime (aimer) mon (bizarrerie)"

"And I love him, his grown composure" "Et il aime (l'aime) , specialement son calm(e) ?"

"But he's artless" "mais il est ignorant"

"And I'm complicated" "et je suis compliquee"

"It's the source of all this tension" "il est la raison de cette la tension" GOOD

"It seems he doesn't like 'complicated' " "Se n'aime pas (il ne l'aime pas) de tour (tout) les (des) compliques (compliquées)"

"And I'm so tired" "Et je suis tres fatigueé"

"Of you and your swinging moods, sir" "De vous et votre  (vos sautes) de humeur"

"Of your forced love" "De votre amour..... (obligé)"

"Of my life" "De mon (ma) vie"

"Of this life" "De ce (cette) vie"

"I'm tired of clinging to your shanks as you walk away" "??" x

"Of watching you try to breath life through the arid lips of my hanged love 
from the highest tower in my fort" "??" x

"It is long gone" "il (ille) est déjà morte"

"And I'm sick of being tired" "Je suis tres fatiguee d'etre tojours fatiguee" EXCELLENT


4/10 


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق